preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bijaći

Login

"Dok ne cijenite sebe, nećete cijeniti ni svoje vrijeme. Dok ne cijenite svoje vrijeme, nećete ništa učiniti s njim."
M. Scott Peck
: Citati o vremenu

SafetyNet - Bitka za sigurnost

Eko - panoi

Eko panoi ožujak

 

Sve eko panoe možete pogledati klikom na OVDJE

PRVI SVJETSKI RAT

Globalnoj inicijativi Happy pridružili su se i učenici naše školi filmom izrađenim na satu informatike.

Film izradile Ana Guja i Sofija Ritta Bojčić

Anketa
Koliko vremena provodite na internetu dnevno








Raspored odvijanja nastava

JUTARNJA SMJENA

  1. 8.00 – 8.45  
  2. 8.50 – 9.35  
  3. 9.40 – 10.25

VELIKI ODMOR 10.25 – 10.45  

  1. 10.45 – 11.30  
  2. 11.35 – 12.20
  3. 12.25 – 13.10 

POSLIJEPODNEVNA SMJENA

  1. 14.00 – 14.45
  2. 14.50 – 15.35
  3. 15.40 – 16.25

VELIKI ODMOR 16.25 – 16.45

  1. 16.45 – 17.30
  2. 17.35 – 18.20
  3. 18.25 – 19.10
Radovi učenika

Školski list Kapljice

Kapljice 2022

Kapljice 2022

Kapljice 2022

Kapljice 2021

Kapljice 2019.

Kapljice 2018.

kapljice 2015/2016

Kliknite na naslovnicu da biste prelistali časopis

Vremenik II. polugodište 2018./.2019.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 6. 2011.

Ukupno: 714955
Ovaj mjesec: 4643
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
31. EKO NATJECANJE ODGOJNO-OBRAZOVNIH USTANOVA GRADA KAŠTELA
Autor: ANĐELINA LUKAS, 9. 5. 2018.

Posjeta Povjerenstva       

 2017./2018. školska godina četvrta je godina rada u školskoj zgradi Osnovne škole Bijaći na adresi – Kaštel Novi, Vodovodna ulica 2. U tradiciji OŠ Bijaći je briga za školski vrt i uređenje okoliša slijedom čega je za „zelena“ postignuća i napore u razbijanju betona da bi „čuli kako zemlja diše“ – Škola dva puta u projektu Najljepši školski vrtovi u Republici Hrvatskoj, koji organiziraju HRT te Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Ministarstvo poljoprivrede, imala pobjednički vrt, a dobitnica je i Cvjetne zastave....


8. svibnja 2018. posjetili su nas članovi Povjerenstva za provođenje 31. EKO NATJECANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH USTANOVA GRADA KAŠTELA, a povodom akcije „Lipa su lipa moja Kaštela“.

Tročlano povjerenstvo u sastavu: ekologinja Ivna Bućan, Vera Rilov, prof. biologije i Ivan Čagalj, dipl. agronom - dočekale su ravnateljica škole i voditeljice vrta. Članovi povjerenstva su obišli školski okoliš i unutrašnjost škole da bi utvrdili što smo napravili u razdoblju od 30. – 31. natjecanja, dakle u protekloj godini.

 

Kako bismo uredili okoliš škole, dio učitelja, učenici, članovi dvije Eko grupe, domari škole Nenad Pera i Nikica Stude te naše spremačice, a pod vodstvom voditeljice vrta, nastojali su detaljno očistiti sve vanjske i unutarnje zelene površine, zasaditi nove sadnice koje smo pažljivo odabrali za naš vrt čiji se obrisi već naziru.

I ove godine članovi Povjerenstva pohvalili su trud i zalaganje koji smo uložili pri održavanju i uređenju vrta uz pozitivan komentar za ovogodišnji izgled zelenih površina, kao i za odabir zasađenih vrsta biljaka. Zelene oaze u unutrašnjosti školske zgrade i estetsko uređenje interijera također je bilo zapaženo od strane povjerenstva.

Razvoju eko-svijesti učenika posebno doprinosi i redovito uređivanje eko-panoa koje je započelo početkom 90-ih godina. U to su uključeni svi razredni odjeli i svi učitelji. Zbog mnoštva ideja i interesa za eko-teme, postoje dva eko-panoa – jedan za razrednu, a drugi za predmetnu nastavu. Redovito se vodi briga o obilježavanju eko - datuma i izradi tematskih panoa. Učenici sami određuju i realiziraju eko - teme uz pomoć svojih učitelja i razrednika.

Sve članove Povjerenstva oduševili su vrlo lijepo osmišljeni eko panoi i ostali izloženi dječji radovi na temu ekologije.

            Ponovno je prepoznat ekološki duh u našoj školi. To je naša zvijezda vodilja u namjeri da se stečena znanja i navike akumuliraju kao pozitivna eko-energija kod naših učenika i svih onih dobrih ljudi namjernika ili slučajnih prolaznika.

Zahvalni smo članovima Povjerenstvu na savijetima, a i na dobronamjernim i stručnim kritikama za daljne uređenje, njegu i održavanje vrta.

            Povjerenstvu je ravnateljica predala detaljno pisano Izvješće o učinjenom u protekloj godini.

 Moramo biti zadovoljni razinom ekološke svijesti svih učenika i djelatnika škole, a koju smo naslijedili radeći i djelujući u školskom vrtu stare zgrade OŠ Bijaći. Taj zanos i entuzijazam, radne navike i znanje prepoznajemo i dalje kod svih onih koji sudjeluju u stvaranju novog školskog vrta u okruženju nove zgrade OŠ Bijaći.

Želimo svim našim učenicima, ljudima koji žive u okruženju i koji posjećuju našu školu, kao i slučajnim prolaznicima, poboljšati kvalitetu življenja i boravak u školi i izvan nje.

Nadamo se da će naš trud biti prepoznat i vrednovan kao poticaj za daljnji rad i nastojanja u uređenju školskog okoliša u cjelini.

Tijekom prethodnih 30. EKO – natjecanja kaštelanskih odgojno-obrazovnih ustanova Bijaći je dobila više nagrada i priznanja za kontinuirano uređenje i uzorno održavanje školskog vrta, kako u staroj, tako i u novoj školskoj zgradi.

Od useljenja u novu školsku zgradu, učenici i radnici OŠ Bijaći brinu o zelenim travnatim površinama, zemljanim bazenima, sadnicama maslina, agruma, mirisnog jasmina, ružmarina, lavande, teukriuma, palmi, ružičnjaku kao i o stablima koštele te dekorativne melie (očenašice).

Tijekom svih godina, pa tako i kroz proteklu godinu redovito smo održavali postojeće stanje, čistili osušene biljke, okopavali, kosili, zalijevali i prehranjivali postojeće biljke te zasadili nove sadnice.          

Ekološke ciljevi postavljeni smo i ove školske godine obvezali su nas da budemo vrlo marljivi, aktivni, a i pažljivi još uvijek u prvim koracima uređenja prostranih zelenih površina našeg školskog vrta. Vrlo pažljivo smo donosili odluke na koji će se način, a i gdje zasaditi nove biljke te kakav će se odabir sadnica napraviti. Uvažavali smo savjete stručnih osoba kako uređenje ne bi bilo konfuzno i bez smisla.

Važno je za učenike da, osim u ekološkom i estetskom smislu, formiranje, uređenje i njegovanje vrta doprinosi i u postizanju određenih vještina i znanja u poznavanju sadnica, vremenu sadnje, načinu njegovanja i održavanja.

Na početku ove školske godine organizirali smo jesensku sadnju u našem vrtu u suradnji s korisnicima prihvatilišta za beskućnike grada Kaštela što smo i najavili u mjesecu listopadu povodom obilježavanja Svjetskog dana beskućnika.

Korisnici prihvtilišta trojica imena Ante rado su se odazvala akciji jesenskog hortikulzurnog uređenja okoliša OŠ Bijaći i zajedno s učenicima osmih razreda te pomoćnim osobljem uspješno zasadili 65 sadnica lovor višnje u južnom dijelu vrta te 13 sadnica oleandra u zapadnom dijelu vrta uz rub travnjaka.

Zima je bila duga i vrlo iznenađujuća obzirom na niske temperature. Zbog toga smo

proljetnu sadnju u vrtu organizirali krajem mjeseca travnja i početkom svibnja tijekom koje smo uz šetnicu na jugu, nasuprot stablima melie, zasadili novu živicu – 60 sadnica photinie. Cilj nam je u budućnosti dobiti zanimljivu živicu koja će biti, sa svojim nijansama zeleno-narančasto-crvene boje, u kontrastu s bijelim, kamenim ogradnim zidom.

Zasadili smo nove proljetnice duž šetnice na jugu, lijepe i šarene begonije. Njih 150 krase zemljane otoke u čijem je središtu cinerarija (Centaurea cineraria). Srebrno-sive sadnice cinerarije dobro su podnijele dugo zimsko razdoblje s niskim temperaturama. Za razliku od njih, mladi grmovi oleandara na krajnjem zapadu šetnice, osjetili su niske temperature i poprilično se smrznuli. Trebalo ih je podrezati do samoga dna stabljike, tik uz zemlju. Nadamo se njihovom brzom oporavku kroz naredni period, uz visoke proljetne temperature.

Zemljane smo bazene ukrasili pelargonijama (6)  i lantanama (5). Dalmatinski buhač (Chrysanthemum cinerariifolium) (5), autothonu  biljku našeg kraja iz porodice glavočika, a  koja je i jako dobar prirodni insekticid, zasadili smo u sjevernom dijelu vrta.

 

Vjerujemo da smo na pravome putu u razvijanju, njegovanju, a i širenju ekološkg duha i pozitivnih eko vibracija. Sigurni smo da OŠ Bijaći može biti škola za primjer drugima kako stečena znanja i navike se mogu akumulirati i na takvim eko - temeljima graditi budućnost s visokom razinom odgovornosti prema planeti Zemlji na kojoj živimo.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju