2018-01-10 10:31:00

MENTALNO ZDRAVLJE UČENIKA

U ponedjeljak, 8. siječnja 2018. godine psihologinja NZJZ Davorka Borković održala je stručno predavanje na temu Mentalno zdravlje učenika. Na početku svog izlaganja osvrnula se na rezultate istraživanja provedenog na učenicima osnovnoškolskog uzrasta kako bi učiteljima posvijestila nužnost preventivnog rada i ulogu koju škola ima u očuvanju i promicanju zaštite mentalnog zdravlja...

Pritom je istaknula važnost kvalitetne suradnje na relaciji roditelj-škola-učenik. Iznoseći iskustva iz dugogodišnje prakse potaknula je učitelje na dublje promišljanje o brizi za osobno mentalno zdravlje kako bi svoju profesionalnu ulogu mogli kvalitetno obavljati. Poticanje emocionalne inteligencije na način da osoba prepoznaje vlastite emocije, jasno ih izražava i upravlja njima, poznaje i koristi djelotvorne strategije suočavanja sa stresom, iskazuje brigu i suosjećanje za emocije drugih i gradi kvalitetne međuljudske odnose smatra presudnim faktorom zaštite. Kratkim testom emocinalne inteligencije osvježila je predavanje i dodatno motivirala učitelje da realno sagledaju svoje sposobnosti kako bi iste valjano mogli procijeniti u interakciji s drugima. Pojavnost teškoća kod učenika vidljivu kroz strah, zabrinutost, depresiju, deficit pažnje, različite oblike ovisnosti, nepromišljenost i impulzivnost, nedostatnu kontrolu emocija, prkosno i nasilno postupanje, školski neuspjeh i slično pripisuje, osim genetskoj dispoziciji, i okolinskim faktorima (odgojnim postupcima) te tu nalazi mogućnost promjene uvjerenja, a time i  usvajanje adekvatnih obrazaca ponašanja. Učitelji su pokazali zainteresiranost za problematiku i predavanje ocijenili  korisnim za svoj osobni i profesionalni rast.      

 


Osnovna škola "Bijaći" Kaštel-Novi