2015-06-08 13:33:00

Jednodnevni izlet – izvanučionična nastava 5. c i 5 d.

Učenici  5. c pod vodstvom razrednika Ante Burgera  i 5. d pod vodstvom razrednika Petra Perića u nedjelju 7. lipnja 2015. godine posjetili su dio Šibensko-kninske županije.

Krenuli smo ujutro u 8.00 sati i osjetili smo da će dan biti vruć. Kape i sunčane naočale su već bile u „pogonu“. Neki su slabo spavali zbog uobičajenog „uzbuđenja pred ekskurziju“. Krenuli smo veselo uz pratnju zanimljive priče vodiča Damijana...

Na putu do Šibenika učenici su se podsjetili sadržaja povijesti petog razreda o Ilirima i Rimljanima. Obilazeći povijesnu jezgru Šibenika učenici su naučili kako su izgledale i kako su funkcionirale srednjovjekovne dalmatinske komune što će im pomoći u razumijevanju sadržaja povijesti u šestom razredu. Uz zanimljivu priču obišli smo najvažnije  točke povijesne jezgre Šibenika a središnja je bila katedrala sv. Jakova. Učenici su dobili slobodno vrijeme i raštrkali se jezgrom u potrazi za sladoledom. Zaslužili su.

U dogovoreno vrijeme ukrcali smo se u autobus i krenuli prema Sokolarskom centru u Dubravi. Tijekom kraće šetnje kroz lokalno selo, polje i šumu učitelj Petar Perić je učenicima pokazivao vrste stijena i krške reljefne oblike (škrape, kamenice). Stigavši u hladovinu Sokolarskog centra učenici su se uz teoretsko predavanje i praksu upoznali za zaštićenim pticama grabljivicama (sova, jastreb, sokol) i svrsi koju Centar ima. Učenici su bili oduševljeni novim saznanjima o pticama te su aktivno sudjelovali i tijekom teoretskog i tijekom praktičnog dijela – neki su držali i hranili ptice. Nakon kratkog osvježenja i kupnju suvenira uputili smo se do Skradina. Usput su učenici ponovili sadržaje geografije petog razreda – riječna dolina, krš i sredozemna klima promatrajući krajolik kojim smo se vozili te odgovarajući na postavljena pitanja. Tijekom kraćeg obilaska povijesne jezgre Skradina učenici su se upoznali s poviješću tog starog grada a posebno o ulozi hrvatske plemićke obitelji Šubić o čemu će učiti iz povijesti sljedeće nastavne godine. Potom su na oduševljenje dobili slobodno vrijeme u hladovini parka gdje su se odmah razmilili po vrtuljcima, ljuljačkama, toboganima, a mnogi su raširili prostirke, zalegli u hladovinu stabala, izuli cipele i bacili se na sendviče, kartanje i slično. Skradinski park je izgledao kao pod opsadom.

Ukrcavši se na drveni brod otplovili smo u jezgru NP Krka. Učenici su se upoznali sa biljnim i životinjskim vrstama, okršavanjem vapnenca i nastankom sedre i slapišta, etno kulturom i običajima ovog dijela Dalmacije. Vidjeli su i drugu najstariju hidroelektranu na svijetu a na putu do NP Krka vidjeli su i vjetroelektrane te su se podsjetili gradiva geografije o obnovljivim izvorima energije. Nakon zasluženog slobodnog vremena u kojem su stradali sendviči, sokovi i sladoledi krenuli smo prema Primoštenu premda su neki bili toliko umorni da su zazivali dom, mamu i slično. Ipak bilo im je drago kada smo stali na još jednu porciju sladoleda na primoštenskom središnjem trgu. Učenici su odgovarali na pitanja našeg vodiča vezana uz danas naučeno, a najuspješniji učenici su dobili diplome. I još za nagradu od strane učitelja Perića, učenici su dobili radni listić sa zadatcima koji će trebati ispuniti i donijeti na sat geografije.

Nastavili smo put do kuće gdje smo stigli oko 20.00 sati, zadovoljni, umorni i puni doživljaja za ovaj intenzivan dan.

Ovim putem pohvaljujem učenike 5. c i 5. d razreda na doličnom ponašanju.

 


Osnovna škola "Bijaći" Kaštel-Novi